پروتكل توانمندسازی روان شناختی

اهداف آموزشي پروتكل توانمندسازی روان شناختی عبارتنداز: بررسی تفاوت های قدرت و توانمندی، آموزش فرایند خودمدیریتی، ایجاد حس معنی داری، آموزش شیوه های صحیح مذاکره و کسب اختیارات لازم در انجام فعالیت ها، ایجاد حس شایستگی و ایجاد حس موثر بودن ميباشد. 

 

اطلاعات کلی پروتكل توانمندسازی روان شناختی 

مخاطبان: متخصصان روانشناسي، دانشجويان رشته هاي علوم تربيتي و روانشناسي

مطالب آموزشي و محتواي پروتكل:  پروتكل توانمندسازی روان شناختی در 8 جلسه تدوين شده است كه هر جلسه شامل اهداف جلسه، دستور جلسه و توضيحات ميباشد. 

محتويات بسته دانلودي: يك فايل pdf كه  دانلود است.  

تعداد صفحات: 13 صفحه

رفرنس: ندارد

قيمت: 10000 هزار تومان

 

نحوه خريد: به صورت آنلاين ميتوانيد پروتكل توانمندسازی روان شناختی را تهيه فرماييد:

1- خريد آنلاين: بر روی دكمه  خريد و دانلود  کلیک کنید. به صفحه ای هدایت می شوید که باید در آنجا ايميل خود را وارد کنید، پس از آن دکمه ی پرداخت و دانلود فايل را بزنید تا به صفحه ی فاكتور خريد هدايت شويد. سپس دكمه پرداخت را كليك كنيد تا به صفحه پرداخت بانكي بانك پاسارگاد هدايت شويد. پس از پرداخت موفق به صفحه دانلود هدايت ميشويد كه در همان صفحه شماره فاكتور و تراكنش نيز براي شما قابل رويت ميباشد كه آن را يادداشت فرماييد.

ضمنا فاكتور خريد و لينك دانلود نيز به ايميل شما ارسال ميگردد.

 

خريد و دانلود

 

 

 

بخشي از پروتكل توانمندسازی روان شناختی

جلسه چهارم:

هدف:

1- ایجاد حس معنی داری از طریق ساختن تصوری هیجان انگیز از فعالیت ها و دوری از بدبینی

شرح جلسه:

معنی دار بودن در فعالیت ها یعنی فرد احساس می کند که اهداف مهم و با ارزشی را دنبال میکند و بین اعمال، باورها، نیازها و رفتارها او نوعی سازگاری وجود دارد. حس معنی دار بودن فرصتی است که احساس میکنید در مسیری قرار گرفته اید که زمان و انرژی شما ارزشمند است و ماموریتی دارید که هدف مهمی را دنبال می کنید. وقتی در مورد کاری هیجان زده می شوید، نشان دهنده معنی دار بودن آن کار برای شما است. تمرکز، توجه و صرف انرژی روی آن کار ساده است.

مدرس از فراگیران می خواهد یک دقیقه مکث کنند و درباره ی احساسات مربوط به فعالیت های خود بیاندیشند. چه هیجاناتی را تجربه می کنید؟ چه احساسی شدیدا شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

لطفا چشم های خود را ببیندید و به موقعیت هیجان انگیز فکر کنید. تلاش کنید این هیجان را با تمام وجود تجربه کنید و به حس های بدنی خود دقت کنید.به نحوه نفس کشیدن خود دقت کنید. به احساس های جسمی خود دقت کنید، چه احساسی دارید؟ چه فکری به ذهن تان می رسد؟ چه تصویر به ذهن تان می آید؟ آیا احساس می کنید این هیجان با شما حرف می زند؟ این هیجان شما را وادار به چه کاری می کند؟

چه عواملی باعث می شود این هیجان را به خوبی تجربه نکنید؟آیا تا به حال متوجه شده اید که می خواهید از این هیجان فرار کنید یا آن را بپذیرید؟ آیا تا به حال خواسته اید خودتان را از شر این هیجان خلاص کنید یا به خودتان بگویید نمی توانم با این هیجان کنار بیایم؟ به احساس های درونی خود دقت کنید و آنها را به زبان بیاورید.

افکار افراد از طریق پرسیدن سوالاتی از خودشان شکل می گیرند. برای مثال، اگر در بررسی موقعیت ها، اولین سوال این باشد که چه چیزی اشتباه است، تقریبا همیشه امور به صورت چیزهایی که اشتباه هستند یا می توانند اشتباه باشند، درک می شوند و ادراک فرد از دنیای پیرامون به صورت نقص ها و مشکلات ملال آور و خسته کننده شکل خواهد گرفت. این عادات فکری را "تمرکز بر کمبودها" می نامند. کسانی که این عادت فکری را دارند، پاداش های درونی کمتری از کارشان دریافت می کنند و استرس بیشتری را تجربه می کنند. این عادت فکری را می توان تغییر داد.

از خودتان بپرسید کارها به چه شیوه ای به خوبی پیش می روند؟و بر جنبه های مثبت امور متمرکز کنید. در اینجا هدف نادیده گرفتن مشکلات نیست، بلکه می خواهیم دید متعادلی پیدا کنیم به طوری که مشکلات را در مرکز توجه قرار ندهیم. با این تمرین فرصت را غنیمت شمارید و برای ایجاد دیدی متعادل، روی جنبه های مثبت فعالیت هایتان تمرکز کنید. این شیوه ی تفکر، امید و اشتیاق را ترغیب می کند.

به علاوه،مدرس به فراگیران یادآوری می کند که سعی کنند با افرادی که به پرورش اشتیاق ها کمک کرده و افراد حمایت کننده ای هستند مراوده بیشتری داشته باشند.

به نظر پیتر بلاک افراد بدبین حقایقی را دارند که موقعیت هایشان را تایید می کند، آنها اهداف آرمان گرایانه ای داشته اند که در گذشته به نتیجه نرسیده اند و شور و هیجانی داشته اند که به یاس مبدل شده است. از این رو معقولانه است که ناکامی های گذشته را بپذیریم و از آنها درس بگیریم چون آنها انتخاب هایی هستند که انجام داده ایم. می توان مجددا تصمیم گرفت و برای تحقق چیزهای با ارزش اعلام آمادگی کرد. با آگاهی از اینکه همیشه افراد بدبین در اطراف ما وجود دارند می توان از دیگران دعوت کرد تا در تحقق یک آرمان به ما ملحق شوند.

اسکار وایلد می گوید:"آدم بدبین چه کسی است؟ کسی است که به بها و قیمت هر چیزی را می داند ولی قدر و ارزش هیچ چیزی را نمی داند. پیش از هر چیزی مهم است که بر هر نوع بدبینی که دارید نظارت و کنترل داشته باشید .این مسئله برای موفقیت شما و انگیزه ی درونی انجام تکالیف ضروری است.

اشتیاق هایتان را مشخص کنید. ریچار لیدر می گوید:"کشف کنید چه چیزی شما را بر می انگیزد". و پیتر بلاک می گوید :"هر کسی آرزوهایی دارد و با توجه به آنچه که می خواهید سرمایه گذاری می کند".اشتیاق های مشخص شده به افراد انگیزه می دهند و نیروی فراوانی را برای تحرک فراهم می کنند.

متوجه شدید که لازم است بسیاری از وظایفی که انجام می دهید برای معنا بخشیدن به فعالیت هایتان مجددا متحول شوند. مثلا می خواهید بخشی از کارهای روزانه خود را انجام دهید ولی انرژی لازم برای اتمام آن را ندارید. لحظه ای صبر کنید و از خود بپرسید: "چه کاری می توانم انجام دهم که معنادار باشد؟".

این سوال باعث می شود کمی به عقب برگردید و آنچه را که می خواهید انجام دهید را بشناسید. البته بعضی کارها از معنای کمی برخوردارند و ما در اینجا می خواهیم در مورد حذف یا ساده سازی کارهایی که از ارزش کمی برخوردارند مذاکره کنیم  و در مورد فعالیت هایی که بیشتر معنادارند به توافق برسیم. البته بایستی وقت مان را به گونه ای مدیریت کنیم تا بخشی از آن را صرف کارهای کم ارزش کنیم. مخصوصا زمانی که این کارهای کم ارزش بیشترین وقت خلاق مان را در طول روز به خود اختصاص می دهند. اگر روز را با کار روی فعالیت های پر معنا شروع کنیم، انرژی کافی و لازم برای پرداختن به فعالیت های جزئی و کم اهمیت باقی خواهد ماند بدون اینکه احساس کنیم روزمان را تلف کرده ایم. لذا مدیریت زمان به این معنی نیست که کاری را انجام دهید که کارآمدتر باشد بلکه مدیریت زمان شما را مطئمن می کند که زمان خلاق خود را صرف اموری کنید که برای شما بیشترین معنا را دارند.البته دراین میان ناگزیرید که کارهای کم اهمیت نیز انجام دهید.

فراگیران می آموزند که اگر همواره از خودشان بپرسند که چه کار معناداری می توانند در زمینه  فعالیت مورد نظرشان انجام دهند ، روز خود را با کار روی فعالیت های پر معنا شروع خواهند کرد و حس ارزشمند بودن در آنها تقویت خواهد شد.

 

 خريد و دانلود

 

 

ضمانت محصول:

محتوای بیشتر در این بخش: « پروتکل آموزش تنظیم هیجان

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

 https://master-phd.ir/index.php/about-us
يك آرزو: 
هميشه دوست داشتم يك منبع آنلاين فارسي در حوزه آموزش تخصصي روانشناسي ميبود تا دانشجويان نيازهاي آموزشي و پژوهشي خودشان را مرتفع سازند. اينجا، همانجا است.
علي نوري  
موسس سايت علمي آموزشي روانشناسي

اندیشه فاز یک خیابان دهم غربي كوچه سپند پلاك 12

 

نماد

مجوز

logo-samandehi
Template Settings

Theme Colors

Cyan Red Green Oranges Teal

Layout

Wide Boxed Framed Rounded
Patterns for Layour: Boxed, Framed, Rounded
بالا